Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, March 3, 2014

Hanya kerana . .






hanya kerana sedikit gurauan , kau mengaum seperti harimau kelaparan
hanya kerana sedikit teguran , kau mengganas seperti singa betina kemarahan .





lelaki sepatutnya menjadi pelindung perempuan
bukan penyepak terajang , penghambur kata kata yang bertulangkan dusta
dan aku tau engkau ego , tetapi tidak bolehkah kau berlembut walupun sedikit .
kami ini hanya kawan , kawan perempuan ,
bukan batang kayu yang kau boleh sepak terajang , yang kau boleh nak baling dengan batu , yang kau boleh hambur dengan kata kata kesat .







come on lah ,
kalau kawan lelaki yang lain boleh tepiskan ego kenapa engkau tidak
kenapa engkau perlu membuka aib orang ,
tidakkah engkau takut aibmu akan dibuka dipadang mahsyar kelak ?
kenapa engkau perlu menjatuhkan maruah orang ,
tidakkah engkau takut engkau bakal menerima balasan yang setimpal ?











pernahkan aku cakap dengan engkau 

" kau kenapa nak sepak bola dekat aku " dalam masa yang sama telefon member kau sendiri dekat tangan aku dah terjatuh sebab nak elak bola kau tendang


" biarlah "


" lagi sekali kau tendang dekat aku siap kau !"
kau nampak bukan amaran awal yang aku beri tapi telinga engkau serupa tak korek sebulan . kau buat juga . dan . . .



" kau ni dayus !"

" mampuslah mu nak cakap aku ni dayus ke apa . kisah pulak "


" patutlah tak ada yang nak kalau laki macam kau ni "
kau nampak bukan apa yang keluar dari mulut aku . bukan setakat mulut aku , mulut lain pun ada . 



dan balasannya , memang bercalar tangan kau .
tapi tetap kau nak salahkan aku . macam mana kalau aku tumbuk engkau masa tu ? memang merasalah penumbuk sulung jawapnya .
bukan aku sengaja nak berbalas , tapi kalau jenis engkau ni tak boleh bawak bergurau .
orang baru tegur sikit , dan melenting tak tentu pasal . macam diri tu betul sangat , tapi ego yang lebih .
bawak bawak lah berubah sebelum orang lain muak nak berkawan dengan kau .




"Be very selective when it comes to choosing friends. People now a days don't know the true meaning of friendship and loyalty"

No comments:

Post a Comment