Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, January 18, 2014

jangan melenting sayang

akhirnya selesai test Exercise Physiology
macam biasalah 
baca bagai nak rak , study macam nak terbalik katil
kertas macam nak rabak , pen siap hilang entah ke mana
tapi bila masuk test , pandang soalan
 " fly , fly"
hilang terbang di bawa angin segala benda aku baca
satu sahaja harapan ,
"LULUS"

aku tak sanggup buat 100 alasan

okey , tutup cerita !
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

dear mr.diary :)
open your laptop and start writing










pernah tak kau rasa sayang dekat seseorang ?
tak kiralah sahabat atau kekasih
apa dia buat
apa dia cakap
apa dia suka
apa dia benci
apa dia makan
semua kau tau . baik buruk dia dalam poket kau je



tapi , bila kita sayang orang tu tak semestinya orang lain akan sayang dia jugak .
samalah macam dia sayang kita ,
tak semestinya orang sekeliling dia akan sayang kita .
yang rasa itu sama macam diri kita , manusia
tapi perasaan tu sentiasa berubah
dan setiap seorangnya tak sama .






pernah tak kau benci dekat seseorang ?
tak kisalah sesiapa tapi yang pasti kebiasaan sahabat
apa dia buat
apa dia cakap
apa dia suka
apa dia benci
apa dia makan
semua kau tau .



tapi kau perasan tak sebenarnya kau lagi sayang dia dari kau sayang orang yang kau sayang .
kau sentiasa tau berita dia dari segenap pelusuk .







biasalah manusia mementingkan kesempurnaan .
namun tak berfikir yang sebenarnya diri sendiri tidak sempurna
jangan melentinglah kalau orang tak suka kita bilamana kau sendiri pun pernah tak suka orang
jangan peliklah kalau ada orang suka kita bilamana kau sendiri pun pernah dok meroyan sukakan orang jugak .









bila aku duduk universiti ni , baru aku rasa sentapnya terutamanya berkenaan dengan
" kawan " dan " perasaan "




kalau sekolah dulu
gaduh pun gaduh lah , perang pun perang lah 
tinggal nak angkat kapak dengan parang je kan . tengok siapa mati dulu
" pokok kek kau lah "






kalau sekolah dulu
" aku tanak kawan kau !"
kita pedulik apa . kau pikir kabel kau besar ?
aku akak kawasan , aku abang kawasan , aku sisto sisto hot , aku abam abam hot
ciss ! menyampah aku .




tapi bila kau dah berada di zaman universiti 
kau akan rasa betapa sakitnya hati bilamana kau kenal luar dalam kawan kau
kau rapat dengan dia sampai kau boleh cerita segalanya
kau percaya dekat dia
tapi tiba tiba dia menjauhkan diri dari kau 





kau nampak tak betapa sakitnya hati kau
kau nampak tak status kawan sebenar dekat situ 
aku seperti ingin pulang ke dunia persekolahan
lantak lah nak angkat kapak dengan parang ke ape
janji aku tenang






lagi menyakitkan bila mempunyai kawan talam dua muka
kau tau ?
kejap jadi malaikat , lepastu bertukar jadi syaitan 
kau hanya pandai berlakon , tetapi kau tau apa kesannya 
sikit pun aku dah tak boleh nak percaya kau walaupun kau baik macam orang yang tiada dosa







bila kau senang orang akan dekat , bila kau susah kau tersepit sendiri
aku dah rasa semuanya dan aku yakin kau akan baca semuanya
samada cepat atau lambat
siapa atau kenapa
hanya aku yang rasa dan hanya aku yang tahu siapa dia
aku tau kau akan menuduh salah seorang
tapi jangan menuduh sebarangan kerana satu telunjuk kau menunjuk kepada orang , empat lagi ada pada engkau .




qyla ,

jangan melenting bila ada orang tak suka kau bilamana kau sendiri pernah tak suka orang
jangan pelik bila ada orang suka dan sayang kau bilamana kau pun pernah dan masih sayangkan dan sukakan orang .







aku harap kau berubah kerana aku pun dalam proses penghijrahan .
maafkan dosa aku mengumpat kau dan halalkan segalanya .
aku mungkin tidak sempurna di mata kalian tapi aku mencuba menjadi yang terbaik .
jangan pelik bila aku berubah kerana aku mencari redha Ilahi . Amin :)


" In life you will realize that 
there is a purpose for everyone you meet .
Some will test you , some will use you and some will teach you .
But most important are the ones that
bring out the best in you .
Those are the ones worth keeping around ."



No comments:

Post a Comment