Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, December 13, 2013

go back to being me



semakin ramai kita mengenali orang , semakin banyak ragam yang harus kita faham .
bosan sungguh dan sungguh sungguh bosan .

so , I go back to being me :)
sudah sebati dengan perkataan 'gangster'
apa aku heran orang nak berkata sedemikian , mulut mereka .
nanti dah penat diam lah . kalau mulut tempayan boleh jugak lah aku tutup .

gangster gangster aku pun aku tak adalah nak dilabelkan 'gangster gedik'
itu aku benci sikit . eh tipu~ banyak !
tolonglah jadi diri kau kawan , naik meluat aku tengok perangai ulat bulu kau .
please !

gangster gangster aku ada juga lah sekor mamat ni baru first time takut dengan perempuan macam aku .
eh~ aku macam baru sedar dari mimpi .
ganas sangat ke aku ?
mungkinlah .
aku bukan bergurau sampai nak mengendeng badan , aku bukan bergurau dengan suara yang lembut .
harap maaflah dengan perangai tak seberapa aku ni .

gurau aku dengan lelaki memang kasar .
siapa yang dah merasa kesengsaraan nya sepukkan aku ,
siapa dah merasa kesakitan cubitan aku .
harap maaf .

aku memang tak sepandai mereka .
hanya berbekalkan pelajaran PRINSIP AKAUN dan PERDAGANGAN .
langsung tak masuk dek akal untuk mengambil SAINS SUKAN .
tapi itulah rancangan ALLAH .

aku terima dengan hati terbuka .
IN SHAA ALLAH itu rezeki aku , dan mungkin berkat pilihan emak aku .
dan dengan keyakinan pointer aku untuk sem satu yang mampu membuatkan aku tersenyum sampai ke telinga .

dan , kawan 
tolonglah jadi diri anda .
sudah dua semester aku bersama mereka semua dan alhamdulillah mampu mengenali mereka .

aku bukanlah yang terbaik untuk menjadi role model kau orang ,
tapi satu sahaja 
"what you give , you get back"

cukuplah perselisihan faham antara satu sama lain .
aku hanya mampu menjadi pendengar , tapi bukanlah untuk menyelesaikan .
sudah cukup bagus ada salah satu pihak yang mengalah meskipun dengan menghantar surat layang yang berbunyi 

"maap"

bak kata umi 
"berdosa kalau tak kawan lebih tiga hari"










No comments:

Post a Comment