Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, February 17, 2014

the beginning is always the harder




SEBELUM PRESENTATION .







bak kata kawan aku

" siapa tak sakit hati kalau buat slide sorang sorang ?"

" mungkin kali ni kau silap pilih group"








agaknya lah aku salah pilih group
ataupun Allah nak menguji kesabaran aku
aku tahu aku tak sepandai mana , tetapi perlukah aku menjadi hamba abdi
bodoh itu bukan pilihan aku tapi 
perlukah semua bebanan di bahu aku ?






apa guna perkataan GROUP tetapi hanya satu kepala yang mencari
hanya satu kepala yang berhempas pulas menyelamatkan kawan yang lain
hanya satu kepala yang berjaga sampai dinihari
kau tahu sakitnya hati ?






semua orang boleh dan layak mencipta seribu alasan
dan aku bakal mangsanya
kesian kan .
memang agaknya hati aku hati batu gamaknya .
sebab itu aku layak buat muka kan ?
sebab itu aku layak berdiam diri kan ?
sebab itu aku layak mementingkan diri kan ?








biarlah .
aku halalkan segalanya .
tak guna aku pendam , tak guna aku dendam .
itulah lumrah sebagai pelajar .
kadang kadang kawan ini menggunakan kita ,
kadang kadang kawan itu mengajar kita
jadi pilihlah antara kaca atau permata .







SEMASA PRESENTATION .





hebat kau kan cakap aku 'kurang ajar" sebab nama engkau tiada dalam slide ?
lagipun aku ini hanya tambahan dan kau sebagai yang tetap harus berfikir dengan wajarnya .
dan selayaknya aku mengajar kau pada masa waktu dan ketika itu

" siapa yang kurang ajar dengan siapa ? macam sial . kau tak buat slide lagi nak cakap aku kurang ajar"



kau fikir aku ni patung cendana ?
yang kau boleh hambur sesuka hati
respect orang lah bro
kau tak malu ke , kau tak buat slide tapi lagi mau cakap aku kurang ajar ?
SHAME ON YOU !




lagi mau menipu itu lecturer .
nampak tak bila sekali kau dah berbohong orang dah boleh label kau apa ?
nampak tak berkat tak berkat ilmu kau
aku tak rugi apa pun buat slide tu
aku dapat ilmu
ilmu tu berguna untuk aku bekerja nanti .
ALHAMDULILLAH .






SELEPAS PRESENTATION .



terima kasih kawan yang telah banyak membantu dan berjaga bersama aku di tengah larut malam .
terima kasih di atas sokongan anda .


" Do not give up , the beginning is always the harder "

No comments:

Post a Comment