Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, February 3, 2014

penakut



إن هذه النار إنما هي عدو لكم فإذا نمتم فأطفئوها عنك

Maksudnya: Sesungguhnya api ini merupakan musuh bagi kamu, jika kamu tidur hendaklah kamu memadamkannya. (Hadis riwayat al-Bukhari dan Muslim)






tengah dok sedap sedap "stalker" facebook orang
tiba tiba terjumpa benda ni
nak stalker sangat kan
kan dah kena batang hidung sendiri !




honestly , aku memang penakut tidur dalam gelap
me-la-in-kan
ada kawan yang teman sebab dah terbiasa suasana asrama
tapi kalau tak ada
comfirm tiap kali bangun pagi mak aku membebel


" kenapa malam tadi tidur tak tutup lampu, nanti bil naik lah itulah inilah"






dan kesudahannya,
tiap kali abah balik dari mancing , dia yang tutupkan lampu bilik aku.
walaupun lampu jalan depan bilik aku tu menyala .
sayang abah . kehkeh~ 






lagi bertambah takut aku baru pindah rumah baru .
itu kalau aku dah tak tahan dengar mak aku berceramah
siap sedia lah encik Torchlight .
dari malam sampai ke pagi aku pasang
selagi matahari tu tak naik , jangan harap akan ku tutup




lagi satu solution aku
ini agak ke-bo-do-han sikit . sikit je okey sikit
aku bergayut sampai aku terlelap
sangat kesian kepada si dia dan nasib lah memahami sikap penakut aku ni
dan bila aku tersedar di tengah malam hari , jawapnya berselubung tak tentu pasal
kadang sampai naik lemas .






dan aku tak tahulah apa keputusan selanjutnya .
takkan aku nak bukak lampu kot
mau melambung segala bil
tapi kalau aku tutup ,
memang segala cerita hantu bersirat dalam kepala ni .




fikir , fikir dan teruskan berfikir .



No comments:

Post a Comment