Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, November 13, 2013

LET GO OF THE PAST .



LET GO OF THE PAST ?
semuanya adalah kenangan terindah kenangan yang tak mungkin berulang kembali .

ini adalah zaman kegemilangan ketika bergelar palajar asrama . 
kenapa ? 
ya , aku memang pelajar asrama untuk lima tahun . jauh dari keluarga itu sudah lumrah kehidupan bagi aku . 
untuk berdikari itu sudah jadi kebiasaan pada diri ini . bukan untuk bermegah tapi itulah saat paling berharga bagi aku . 
dalam kesibukan dunia , aku lagi sibuk mengejar impian nan satu . untuk berjaya dalam kehidupan . untuk menjadi contoh tauladan kepada adik adik . 
terima kasih sahabat kerana pernah menjadi tulang belakang aku dalam mengharungi liku liku kehidupan . bukan mudah saat berada di kejauhan . sahabat adalah keluarga terbesar yang pernah aku miliki dan sangat aku rindui untuk detik ini . 
terima kasih warden warden sekalian . merekalah bonda merekalah ummi merekalah kakak . walaupun dimarah sampai kering air liur , sampai sakit anak tekak , sampai berlebam tangan , itulah yang menjadi kenangan terindah untuk diingati . denda sudah menjadi makanan ruji kami apatah lagi dengan kedegilan yang semakin membiak . 

suku sakat gila aku memang tak boleh berpisah . bila gelak aku rasa mau pontianak lari . bila marah boleh bergegar satu bangunan asrama . boleh diam lah adikadik bawah dengar bila akak akak marah . takut lah tu . eleyh , awal awal je , lepas tu pijak kepala . so habuan nya , mulut aku yang tak berlesen ni dok berleter di pagi ahad mengerah tenaga kau orang untuk mencuci tandas dan bergotong royong . dan untuk tidak bertalam talam , akan ku luahkan semuanya . biarlah orang nak marah , biarlah orang nak benci asalkan semuanya selesai . cukup matang untuk aku hadapi semua ini di hari kelak . IN SHAA ALLAH .

sahabat , doa aku untuk kalian tidak pernah luput dari bibir ini . walaupun kita pernah bersengketa itulah lumrah duniawi . bak kata wan nuraini 
' kita satu kapal , kita belayar sama sama '
okey wan , saat itu saat kebodohan aku yang teramat sangat . kesian kau aku gula gula kan . tapi kau pemimpin terhebat sayang . aku masih teringat kenangan kau panggil aku sebab handphone . kehkeh~
ya , kami sangat degil . kau tanya aku mana handphone aku . aku cakap dah bagi dekat si dia . mesti kau sangat pelik kan entah kurun ke berapa handphone tu boleh terbang ke luar pagar asrama . maafkan kami wan , handphone tu sangat terjamin keselamatannya di dalam tong sampah . dan yang lain terselamat di dalam bilik eletrik . adikadik yang lain siap bawak dalam poket , tapi mungkin rezki dia tak kena rampas . tu lah wan , lain kali nak sport check bawak asetaset yang memang terserlah kedegilannya . 



kenangan demi kenangan menerjah dalam fikiran aku . ya Allah , sangat banyak saat saat indah bersama mereka . ya , aku tak pernah lupakan mereka . semuanya masih segar di ingatan . terimakasih ya Allah kerana kau pertemukan kami , kau jalinkan ikatan ukhuwah antara kami . IN SHAA ALLAH , UKHUWAH FISABILILLAH 


okey , sila jaga pandangan anda agar tidak melihat ke tingkap tingkap di atas sana . itulah kebiasaannya aset aset terlalu maju digantung di situ . podaaa . muka sangat kebudak budakan sedangkan dah tingkatan 4 . kehkeh~ 









' berdiri aku disini , bukan untuk seketika '
.ada jodoh kita bertemu kembali . salam sayang dari NURAQILAH BINTI AYOB untuk kalian . teruskan perjuangan anda untuk mengecap kejayaan di hari muka . 
I MISS YOU , I LOVE YOU :)

No comments:

Post a Comment